اختراع مبتلا شدن آلزایمر آمریکایی بیماری

اختراع: مبتلا شدن آلزایمر آمریکایی بیماری پروتئین آلزایمر کلیدی آلزایمر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی امکانات نبود ، فوت ۶ نوزاد در بیمارستانی در بم فقط در یک ماه/ رییس بیمارستان

    ٢ نوزاد از فوت شده است ها، ٢٨ هفته سن داشتند و احتمال زنده ماندنشان کم بود یکی دیگر یرقان شدید داشت و آن یکی، معتاد به دنیا آمده بود؛ مادر مصرف کننده شدید موادم

    امکانات نبود ، فوت ۶ نوزاد در بیمارستانی در بم فقط در یک ماه/ رییس بیمارستان

    فوت ۶ نوزاد در بیمارستانی در بم فقط در یک ماه/ رییس بیمارستان: امکانات نبود

    عبارات مهم : نوزاد

    ٢ نوزاد از فوت شده است ها، ٢٨ هفته سن داشتند و احتمال زنده ماندنشان کم بود یکی دیگر یرقان شدید داشت و آن یکی، معتاد به دنیا آمده بود؛ مادر مصرف کننده شدید موادمخدر بود بخش مواظبت های خاص نوزادان در «بم» فروردین سال آینده راه اندازی می شود.

    امکانات نبود ، فوت ۶ نوزاد در بیمارستانی در بم فقط در یک ماه/ رییس بیمارستان

    رئیس بیمارستان پاستور بم، از فوت ٦ نوزاد تنها در یک ماه خبر داده و علت را نبود بخش «NICU» یا مواظبت های خاص نوزادان اعلام کرده است.

    علی صدیقی، از کمبود امکانات درمانی در شهرستان بم گلایه کرده و گفته که نبود بخش مواظبت های خاص نوزادان، جان نوزادان نارس را به خطر انداخته است: «با توجه به تولد تعداد زیادی نوزاد که نیاز به مواظبت های خاص دارند، به علت نبود بخش NICU در شرق استان این نوزادان در جلوی چشم مادرانشان جان می دهند.»

    ٢ نوزاد از فوت شده است ها، ٢٨ هفته سن داشتند و احتمال زنده ماندنشان کم بود یکی دیگر یرقان شدید داشت و آن یکی، معتاد به دنیا آمده بود؛ مادر مصرف کننده شدید موادم

    به گفته او، ماهانه، ٤٠٠ تولد در شرق استان و بم انجام می شود که در ماه ١٥ نوزاد نارس نیاز به مواظبت های خاص دارند. از این تعداد هرماه چهار نوزاد به علت نبود این بخش، جانشان را از دست می دهند: «ماه قبل ٦ نوزاد به همین علت جانشان را از دست دادند.»

    رئیس بیمارستان پاستور بم این را هم گفته که، نوزادان بدحال به جیرفت، کرمان، یزد و رفسنجان اعزام می شوند ولی به علت کمبود تخت، پذیرش نمی شوند: «ساختمان بخش نوزادان NICU بم، جهت بهره برداری نیاز به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان دارد که به صورت خاص نوزادان بم و شرق استان را پذیرش کند تا شاهد فوت نوزادان نباشیم.» به گزارش گروه تحریریه سایت، مدیر بیمارستان پاستور بم، این عنوان را درجلسه شورای اداری بم که وزیر اقتصاد هم در آن حضور داشت، اعلام کرد.

    راه اندازی بخش مواظبت های خاص نوزادان تا فروردین سال آینده

    مرگ ٦ نوزاد تنها در یک ماه، زمانی دلواپس کننده می شود که این اتفاق در یک شهرستان با ١٢٠ هزار نفر رخ داده هست. مسئول بیمارستان پاستور بم، از نبود امکانات مراقب های خاص نوزادان در این شهرستان گلایه می کند و محمدرضا عرب، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم می گوید که قرار است ساخت بخش مواظبت های خاص در قالب یک ساختمان، تا آخر امسال تمام و فروردین سال آینده افتتاح شود.

    امکانات نبود ، فوت ۶ نوزاد در بیمارستانی در بم فقط در یک ماه/ رییس بیمارستان

    او فوت این نوزادان را تأیید می کند: «تا هفته گذشته من آمار فوت ٤ نوزاد را داشتم. دو نوزاد، بیست و هشت هفته بودند که بالغ به شمار نمی رفتند و احتمال زنده ماندن آنها پایین بود. یکی دیگر از این نوزادان، معتاد به دنیا آمده بود، چراکه مادر اعتیاد شدید داشت و باید سم زدایی می شد. نوزاد دیگر، مبتلا به یرقان شدید بود، به همین علت همکاران ما پلاسما فرز را شروع کردند ولی درنهایت نوزاد از دست رفت. گاهی پیش می آید که در چندماه یک نوزاد هم فوت نمی کند ولی در یک ماه، چندین نوزاد جانشان را از دست می دهند.»

    رئیس بیمارستان پاستور بم، گفته بود که بیمارستان های کرمان، جیرفت، یزد و کرمانشاه، نوزادان بدحال را به علت کمبود تخت، پذیرش نمی کنند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ولی توضیح دیگری می دهد: «مرکز قطب درمانی ما، کرمان هست، درصورتی که نوزادی بدحال باشد، معمولا به این استان انتقال یافته می شود، اگر آنها تخت خالی داشته باشند، حتما پذیرش می کنند، اگر هم به دلایل غیرمنطقی نوزاد را پذیرش نکنند، قطعا تمام مکالمات ضبط شده است و می توان عنوان را پیگیری کرد. این طور نیست که پزشکی بدون علت این نوزادان را پذیرش نکند.»

    ٢ نوزاد از فوت شده است ها، ٢٨ هفته سن داشتند و احتمال زنده ماندنشان کم بود یکی دیگر یرقان شدید داشت و آن یکی، معتاد به دنیا آمده بود؛ مادر مصرف کننده شدید موادم

    براساس اعلام عرب، میزان فوت ومیر نوزادان در شهرستان بم اوج نیست: «ما هرماه آمارهایمان را رصد می کنیم، اگر آمار ما خیلی اوج بود، قطعا وزارت بهداشت ورود پیدا می کرد. این عنوان هم تنها مختص بم نیست، گاهی به یک باره میزان فوت ومیرها اوج می رود.» حالا این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم می گوید که با راه اندازی بخش مواظبت های خاص نوزادان، آمار فوت ومیرها کم می شود: «برنامه ما این بود که این بخش، ٢٢ بهمن ماه افتتاح شود که به علت مشکلاتی که در بهره برداری داشتیم، این اتفاق به فروردین سال آینده موکول شد. بخش مواظبت های خاص نوزادان ١٨ تخت خواهد داشت. تاکنون ٧٠، ٨٠ درصد ساختمان، تمام شده است و تنها ٢٠ درصد باقی مانده است.»

    به گفته عرب، ساختمانی که قرار است راه اندازی شود، دو طبقه است که دارای بخش اطفال و داخلی کودکان دارد: «وزارت بهداشت تمام دستگاه های مورد نیاز بخش مواظبت های خاص نوزادان را خریده، و به زودی بارگیری می شود.» براساس اعلام عرب، راه اندازی این بخش، نزدیک به ١٩ تا ٢٠ میلیارد تومان هزینه داشته است.

    امکانات نبود ، فوت ۶ نوزاد در بیمارستانی در بم فقط در یک ماه/ رییس بیمارستان

    عرب، نبود بخش ان ای سی یو نوزادان و مشکلاتی که جهت این افراد ایجاد می شود را تأیید می کند: «راه اندازی بخش مواظبت های ویژه، هزینه بر هست، یعنی وزارت بهداشت نمی تواند همه جا این بخش ها را راه اندازی کند. دانشگاه علوم پزشکی بم هم دانشگاه مستقلی است و باید تمام این تجهیزات را خودش تأمین کند.» به گفته او، نبود این بخش، به هرحال مشکلاتی جهت نوزادان بدحال ایجاد می کند، ولی نمی توان هم گفت که تمام نوزادانی که الان جانشان را از دست داده اند، درصورتی که این بخش وجود داشت، زنده می ماندند: «قطعا وجود بخش مواظبت های خاص نوزادان می تواند آمار فوت ومیر را کم کند. به هرحال این بخش، دستگاه های تنفسی و مانیتورینگ دارد که می تواند جان این نوزادان را نجات دهد. اگر غیر از این بود که دولت ها، این قدر جهت راه اندازی بخش مواظبت های خاص هزینه نمی کردند.»

    براساس اعلام این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی بم، نوزادانی که دچار بیماری های تنفسی هستند یا از زمانی که به دنیا می آیند، اختلالاتی دارند، می توانند در این بخش ها مورد مواظبت قرار گیرند: «این نوزادان از طریق دستگاه های مانیتورینگ، از نظر فشارخون و تنفس و… مورد بررسی قرار می گیرند.»

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بم، می گوید که جهت راه اندازی این بخش، متخصصان اطفال هم درنظر گرفته شده است اند: «مافوق متخصصان نوزادان را در بم داریم که سال آینده فارغ التحصیل می شوند. اینها می توانند در بخش مواظبت های خاص نوزادان مشغول شوند.» عرب از راه اندازی بخش وضع حمل پیشرفته در شهرستان بم هم خبر می دهد: «ماه پیش این بخش که بسیار هم مجهز هست، راه اندازی شد که جهت وضع حمل های سخت مورد استفاده قرار می گیرد.»

    کرمان ٨٠ تخت NICU دارد؛ بیماران تمام شهرستان ها پوشش داده می شوند

    حمیدرضا رشیدی نژاد، مدیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم راجع به خبر اعلام شده است از سوی مدیر بیمارستان پاستور بم، توضیح هایی می دهد. او به «شهروند» می گوید؛ تاکنون این اتفاق نیفتاده که بیمار بدحالی به کرمان انتقال یافته شود ولی پذیرش نشود: «همه اینها در شرایطی رخ می دهد که ما گاهی با کمبود شدید تخت مواجه هستیم، با این حال پذیرش انجام می شود.»

    او می گوید که دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیست و به صورت مستقل فعالیت می کند.

    به گفته او، بخش مواظبت های خاص نوزادان، تنها نیاز به دستگاه ندارد، باید نیروی فوق تخصص نوزاد هم در آن فعال باشد که شهرستان بم، این نیروها را ندارد: «ما در کرمان تا دو سال پیش، ٤٠ تخت NICU داشتیم که الان به ٨٠ تخت رساندیم، یعنی در این مدت تعداد تخت های بخش مواظبت های خاص نوزادان دوبرابر شده است هست. این مرکز، تمام استان را پوشش می دهد.»

    رشیدی نژاد می گوید که شهرستان های جیرفت، یزد و رفسنجان هم مجهز به این بخش هستند: «بخش مواظبت های خاص کرمان کادر علمی و نیرومند تری دارد و می توان گفت بزرگترین بخش مواظبت های خاص در کشور هست، مرکز جیرفت هم دو سال پیش راه اندازی شد، بخش رفسنجان با تعداد تخت های کمتری فعال هست، ولی نبود این مرکز در شهرستانی، نمی تواند دلیلی باشد تا پیگیری به طور کامل انجام نشود؛ چراکه به هرحال متخصص اطفال می تواند پیگیری های اولیه را انجام دهد.»

    به اعتقاد او، دانشگاه علوم پزشکی بم، باید تلاش کند تا هرچه سریعتر بخش مواظبت های خاص نوزادان را راه اندازی کند: «ما پیش از این هم تأکید زیادی بر این عنوان کرده ایم.» او میزان فوت ومیر نوزادان در استان کرمان را هم مورد توجه قرار می دهد: «میزان فوت ومیر نوزادان در این استان، تفاوتی با استان های دیگر کشور ندارد. یعنی آمار بالایی نداریم.»

    شهروند

    واژه های کلیدی: نوزاد | پزشکی | کرمان | اندازی | نوزادان | دانشگاه | کرمانشاه | کرمانشاه | بیمارستان | بیمارستان


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار